BRATISLAVA - Oficiálna kampaň pred voľbami do Európskeho parlamentu sa začne až 23. mája, niektoré politické strany sa však už sťažovali na STV za to, aké podmienky im na vysielanie kampane ponúkla. Verejnoprávna televízia od nich chce za 20-sekundový šot 3- až 10-tisíc korún, podľa toho, v akom čase a na ktorom programe ho odvysiela.
Voľby sú naplánované na nedeľu 13. júna. Kampaň sa začína o 21 dní skôr a končí sa dva dni pred začiatkom volieb, keď sa začína predvolebné moratórium. Verejnoprávne médiá kampaň vysielať musia, súkromné môžu.
ANO považuje kampaň na STV za drahú a poskytnutý čas za krátky. "Momentálne v ANO zvažujeme, že vôbec nepôjdeme do STV so šotmi," povedal hovorca strany Peter Matula. Kampaň už ANO robí - vyvesila svoje bilbordy s kandidátmi a Pavlom Ruskom. Niekoľko bilbordov vyvesilo aj KDH. Aj ono má výhrady k cene šotov na STV.
"Ponúknutý priestor v STV využijeme napriek tomu, že s podmienkami nie sme celkom spokojní. Použitie 20-sekundových šotov na politickú reklamu považujeme za neštandardné," povedal hovorca SDKÚ Martin Maťko.
Do Európskeho parlamentu na Slovensku kandiduje za 17 politických strán alebo ich zoskupení viac než 200 ľudí. STV môže podľa zákona na kampaň vyčleniť najviac 5 hodín, ktoré musí rozdeliť medzi strany či koalície. Všetci musia mať rovnaké cenové podmienky.
Dĺžku šotu stanovila STV na 20 sekúnd aj preto, aby dĺžkou reklamného bloku neporušila zákon, ktorý určuje, koľko minút reklamy môže odvysielať za jednu hodinu. "Keďže zákon vyslovene hovorí, že ide o platenú politickú reklamu, tento priestor sa započítava do celkového času, ktorý môže STV venovať vysielaniu reklamy (do 3 percent denne) ," povedal Branislav Záhradník z vedenia STV. Verejnoprávna televízia podľa neho aj vzhľadom na spoločenský význam volieb "rozhodla o mimoriadnej zľave z cenníka svojej reklamy".
Kampaň na obrazovke STV sa začne 25. mája a potrvá do 10. júna. Televízia ju bude vysielať každý deň na prvom programe okolo 17.25 hod. a po 22.00 hod. a na druhom o 18.20 hod. a 20.00 hod. Okrem reklamných šotov sa bude podľa Záhradníka venovať voľbám aj vo svojich pravidelných spravodajských a publicistických reláciách. "Počas kampane STV aj v týchto reláciách dodrží princíp vyváženosti a nestrannosti." (hr)